Valitse asuinmaasi
Suomi
Kieli  
Etsimme parhaita tarjouksia kohteessa .
Hintamme ovat odotuksen arvoisia.
Vuokra-autojen hakukone

  • EI PERUUTUS- TAI MUUTOSKULUJA

    Joustoa varaukseesi jopa 48 tuntia ennen noutoa
  • EI PIILOMAKSUJA

    Taatut parhaat tarjoukset ja halvimmat hinnat
  • LOISTAVAA PALVELUA JO YLI 60 VUODEN AJAN

    Teemme yhteistyötä maailman parhaimpien autovuokraamojen kanssa
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • Noutoasema.:
    Kirjoita noutopaikan ensimmäiset kirjaimet ja valitse näkyviin tulevista ehdotuksista haluamasi noutopaikka.
  • Noutoasema.:
    Toimipistettä ei löytynyt. Koeta uutta hakua.
  • Noutoasema.:
    Täytäthän noutoaseman.
  • Palautusasema:
    Täytäthän palautuspaikan.
  • Päivämäärä:
    Palautuksen täytyy olla noutoajan jälkeen.
  • Matkustus Itä-Eurooppaan.:
    Jos matkustat Itä-Euroopan maihin, soitathan meille numeroon 0800-552 096.
  • Etsimällesi palautusasemalle ei löytynyt yhteensopivia vuokraamoja. Ole hyvä ja valitse toinen nouto- tai palautusasema.
  • Kuljettajan ikä:
    Ole hyvä ja lisää kuljettajan ikä
Auto Europe autovuokraamot: Hertz, Avis, Dollar, Budget, Enterprise, National, Europcar, Buchbinder, Peugeot
Usein kysytyt kysymykset

Usein kysytyt kysymykset - Kategoriat

Useimmiten kysytyt kysymykset varauksista

  • Kuka on Auto Europe?

    Auto Europe on välittäjäyhtiö, joka neuvottelee eri autovuokraamojen kanssa alennuksia ja erikoishintoja eri maissa. Kumppaneina on pieniä paikallisvuokraamoja mutta myös suuria merkkivuokraamoja kuten Hertz, Avis ja Europcar. Auto Europe on täysin itsenäinen yhtiö ja täysin riippumaton autovuokraamoista. Varausvahvistuksen yläreunasta näet sen autovuokraamon nimen ja nouto-osoitteen, josta lomakohteessasi noudat vuokra-auton.
  • Täytyykö peruutuksesta tai varauksen muutoksesta maksaa?

    Auto Europe ei peri peruutusmaksua, jos ilmoitat siitä Auto Europelle vähintään 48 tuntia ennen sovittua auton noutohetkeä. Auto Europe ei veloita muutosmaksua, jos muutoksesta ilmoitetaan vähintään 48 tuntia ennen auton noutoa, mutta sinun täytyy silti maksaa auton uusi hinta, mikäli auton hinta on korkeampi muutoshetkellä. Hyvitystä ei voida maksaa, jos peruutuksesta ilmoitetaan 48 tunnin sisällä ennen vuokran alkua tai vasta sovitun noutopäivän jälkeen. Auto Europe ei maksa hyvitystä, jos asiakas ilmestyy noutamaan autoa ilman voimassa olevaa ajokorttia. Auto Europe ei maksa hyvitystä, jos asiakas esittää ei voimassa olevan luottokortin noudon yhteydessä. Auto Europe ei maksa hyvitystä käyttämättä jääneistä, etukäteen maksetuista vuokrauspäivistä, jos asiakas ei ilmesty paikalle, noutaa ajoneuvon myöhemmin tai palauttaa sen aikaisemmin kuin sovittu. Jos peruutus johtuu yleisesti tunnustetusta ylivoimaisesta esteestä (force majeure), Auto Europe veloittaa vain käsittelymaksun EUR 30/GBP25.
  • Onko teillä ilmainen puhelinumero?

    Kyllä, voit soittaa meille ilmaiseksi numeroon 0800-552 096.
  • Miten maksan varaukseni?

    Auto Europe hyväkyy seuraavat luottokortit maksuvälineinä: American Express, Mastercard ja Visa.
  • Voiko Auto Europe antaa laskua arvonlisäverolla?

    Koska Auto Europe toimii agenttina, emme pysty toimittamaan laskua arvonlisäverolla. Mikäli tarvitset arvonlisäverollisen laskun, suosittelemme ottamaan yhteyttä autovuokraamoon.
  • Mitä tarkoittaa turvatakuu luottokortilta?

    Pääkuljettajan täytyy esittää omalla nimellä oleva kansainvälinen luottokortti auton noutohetkellä, sillä vuokraamo jäädyttää siltä turvatakuun vuokrauksen ajaksi. Luottorajan täytyy olla tarpeeksi suuri kattamaan turvatakuun määrä, joka on yleensä vähintään vakuutuksen omavastuu + alv + tankillinen polttoainetta. Jos et omista luottokorttia, et valitettavasti voi vuokrata autoa meidän kauttamme.
  • Mitä minun täytyy tehdä, jos vuokraamo on veloittanut luottokorttiani vuokrauksen jälkeen?

    Huomioithan, että vuokraamo on oikeutettu veloittamaan luottokorttiasi ilman etukäteistä ilmoitusta. Yleisimmät syyt, miksi korttiasi on veloitettu jälkikäteen: tankkaus (eli auton tankissa on ollut palauttaessa vähemmän polttoainetta kuin vuokrasopimus vaatii), myöhästynyt palautus, liikennesakot, käsittelykulut tai autosta löytyneet vauriot. Jos et ymmärrä, miksi sinua on veloitettu tai veloitus on mielestäsi väärin, otathan aivan ensimmäiseksi yhteyttä Auto Europen asiakaspalveluun ilmaiseen numeroon 0800-552 096 tai sähköpostitse: fics@autoeurope.de
  • Mitä tarkoittaa omavastuun hyvitys?

    Jos autovuokraamo veloittaa sinulta vakuutuksen omavastuun kolarin jälkeen , me hyvitämme kyseisen omavastuun sinulle takaisin, jos saamme sinulta tarvittavat asiakirjat (maksukuitin, poliisiraportin, vaurioraportin jne.) Vain itse omavastuun määrä hyvitetään, eli omavastuun ulkopuolella olevia lisäkuluja ei voida hyvittää. Omavastuuta ei myöskään hyvitetä, jos käy ilmi, että kuljettajan huolimattomuus on aiheuttanut kolarin. Lue tästä lisätietoa omavastuun hyvityksestä.
  • Kuka tarjoaa vakuutuksen?

    Kun käytät välitysyhtiötä, vakuutuksen tarjoaa itse autovuokraamo. Auto Europe tarjoaa siitä huolimatta kuitenkin tiivistelmän tärkeimmistä vuokraussäännöistä.
  • Mitkä ovat varauskeskuksen aukioloajat?

    Varauskeskuksemme palvelee 7 päivänä viikossa. Soita meille numeroon 0800-552 096 tai tee varaus netin kautta.
  • Vuokra-autoni on erityispyynnössä, mitä se tarkoittaa?

    Tietyt erikoispalvelut sekä äkkilähdöt ovat "erityispyynnössä" eli varauskeskuksemme asiakaspalvelijat joutuvat vahvistamaan ne henkilökohtaisesti. Tarvitsemme näitäkin varauksia varten luottokorttitiedot, mikäli autoa ei pystytä vahvistamaan, palautamme rahat saman tien tilille. Sinulle ilmoitetaan, jos toivomasi auto on erityispyynnössä.
  • Kuinka nopeasti varaukseni vahvistetaan?

    Suurin osa Auto Europelle saapuneista varauksista vahvistetaan muutaman minuutin sisällä maksun jälkeen. Jos kyseessä on äkkilähtö (nouto 48 tunnin sisällä), suosittelemme voimakkaasti, että soitat varauskeskukseemme ilmaiseen numeroomme 0800-552 096.
  • Miten teidän hintanne muodostuvat?

    Hintojen perustana on aina 24-tunnin ajanjakso, eli jos auton noutokellonajaksi on varattu esimerkiksi klo 14, sinun täytyy myös palauttaa auto viimeistään klo 14 palautuspäivänä. Jos palautat auton myöhemmin, sinulta veloitetaan lisävuokra kokonaiselta lisävuorokaudelta.
  • Miksi tarvitsette lennonnumeroni?

    Jos olet varannut auton noutopaikaksi lentokentän, lisääthän auton varaukseen myös lennonnumerosi, että paikallinen autovuokraamo saa tiedon, mikäli lentosi myöhästyy.
  • Mitä tarkoitaa "Walk in"?

    Tätä termiä käytetään yleensä lentokenttien ja rautatieasemien noudoissa. "Walk in" tarkoittaa, että et saavu paikalle lentokoneella etkä junalla, joten autovuokraamon ei tarvitse lähettää paikalle työntekijää hakemaan sinua portilta tai raiteelta.
  • Voinko tehdä varauksen jonkun toisen nimellä?

    Kyllä, voit tehdä varauksen toisen henkilön nimelle Auto Europen nettisivulla omalla luottokortillasi. Kuitenkin sen henkilön, joka noutaa vuokra-auton, täytyy tuoda mukanaan hänen omalla nimellään oleva luottokortti.
  • Täytyykö minun näyttää varausvahvistus auton noutohetkellä?

    Kyllä, varausvahvistus eli voucher täytyy olla mukana. Auto Europen varausvahvistuksessa lukee tärkeitä lisätietoja varaamastasi autosta, maksamasi vuokrahinta sekä muita tietoja. Varausvahvistus lähetetään sinulle sähköpostitse heti maksusuorituksen jälkeen. Jos haluat varausvahvistuksen mieluummin faksitse, ilmoitathan tästä meille jo auton varaushetkellä. Voit tutustua myös mallivahvistukseen. Kun saavut autovuokraamoon noutamaan autoa, sinua pyydetään allekirjoittamaan vuokrasopimus sekä siihen sisältyvät ja sisältymättömät lisäpalvelut. Varmistathan, että sopimukseen sisältyy vain ne lisäpalvelut, jotka todella haluat ottaa. Kaikista ei-toivotuista lisäpalveluista voit kieltäytyä ennen allekirjoitusta. Auto Europe ei voi hyvittää sinulle mitään lisämaksuja, joihin olet itse suostunut sopimuksen allekirjoitushetkellä. Huomioithan, että Auto Europen varausvahvistus ei näin ollen ole lopullinen vuokrasopimus.
  • Voinko hyödyntää lentoyhtiöiden bonuksia autonvuokrauksessani?

    Auto Europe ei hyväksy minkään lentoyhtiön bonuskortteja mutta voit näyttää korttia kuitenkin paikalliselle autovuokraamolle auton noutohetkellä mahdollisia alennuksia varten.
  • Varausvahvistus ei tule, miten saan sen?

    Auto Europen varausvahvistus voidaan lähettää sinulle sähköpostitse joko PDF-tiedostona tai HTML-muodossa. Voit myös saada sen faksitse. Voit myös itse käydä tulostamassa sen nettisivultamme kohdasta Hae varauksesi.
  • Mitä jos löydän paremman tarjouksen?

    Yksi Auto Europen hyvistä puolista on se, että haluamme olla alamme paras palvelija. Jos saat kilpailijaltamme paremman tarjouksen samasta tuotteesta eli vuokraussäännöt ovat samanlaiset, vuokrauksen paikkakunta ja lisämaksut ovat samat, me yritämme tarjota sinulle vieläkin paremman hinnan. Jos olet löytänyt muualta paremman tarjouksen, lähetäthän meille Taatut parhaat tarjoukset-lomakkeen tästä.
  • Mitä henkilötiedoilleni tapahtuu?

    Auto Europelle on erittäin tärkeää pitää hyvää huolta asiakastiedoista. Käytämme henkilötietojamme ainoastaan varaukseesi liittyvissä yhteydenotoissa. Auto Europe ei koskaan myy eikä luovuta henkilötietojasi toisille osapuolille.

    Tietojesi valvonta

    Voit milloin tahansa pyytää pääsyä tietoihisi, sekä muutoksia ja niiden poistamista. Ota meihin yhteyttä sähköpostiin data-protection@autoeurope.de tai lähetä meille pyyntö postitse seuraavaan osoitteeseen:

    Auto Europe Deutschland GmbH
    Landbergerstrasse 155
    80687 München
    Saksa

  • Käyttääkö sivustonne evästeitä?

    Auto Europen sivusto käyttää palvelun parantamiseksi muutamia evästeitä. Emme kuitenkaan tallenna evästeisiin mitään henkilökohtaisia tietojasi emmekä luottokorttitietojasi. Käynnistäsi tallentuu vain istuntonumero sekä muutamia muita perustietoja (esimerkiksi minkä kielisen version sivustostamme asiakas valitsee). Voit halutessasi poistaa Auto Europen evästeet selaimestasi. Jos et ole vielä lähettänyt varauspyyntöäsi meille, tee se ennen kuin poistat evästeet tai muuten sinun täytyy aloittaa alusta.

Useimmiten kysytyt kysymykset autonvuokrauksesta

  • Mistä löydän Auto Europen toimipisteen lomakohteessani?

    Auto Europe on välitysyhtiö, jolla ei ole omia toimipisteitä eikä vuokra-autoja. Paikallisen autovuokraamon nimen näet varausvahvistuksestasi. Auton saat siis heidän toimipisteestään.
  • Mitkä paperit joudun näyttämään auton noutohetkellä?

    Sinun täytyy esittää Auto Europen varausvahvistus eli voucher, ajokorttisi, passi tai henkilöllisyystodistus sekä omalla nimelläsi oleva luottokortti.
  • Milloin vuokraus alkaa?

    Todellinen vuokrausaika perustuu 24 tunnin ajanjaksoon ja alkaa samalla hetkellä kuin auto noudetaan. Noutoaika on yleensä sama kellonaika, mikä näkyy vuokrasopimuksessa.
  • Kuinka suuren turvatakuun joudun jättämään autovuokraamolle auton noutohetkellä?

    Kun noudat vuokra-auton, sinun täytyy jättää vuokraamolle turvatakuu, joka tarpeen tullen kattaa kaikki ylimääräiset kulut, tankkauskulut (riippuen valitsemastasi tankkausvaihtoehdosta) sekä vakuutuksen omavastuun määrän. Turvatakuu yleensä jäädytetään luottokortiltasi ja vapautetaan auton palautuksen jälkeen, jos palautat auton samassa kunnossa kuin se oli noudettaessa.
  • Miten voin maksaa turvatakuun?

    Turvatakuun voi maksaa vain kansainvälisesti tunnetulla luottokortilla, jonka täytyy olla pääkuljettajan (eli sen henkilön, jonka nimi on varausvahvistuksessa) omalla nimellä. Auton noutohetkellä ei hyväksytä pankkiautomaattikortteja eikä käteistä.
  • Saanko juuri sen automerkin ja -mallin, minkä olen varannut?

    Sekä Auto Europe että paikallinen autovuokraamo pystyvät takaamaan vain tietyn autoluokan, ei tiettyä automerkkiä tai mallia. Autovuokraamot luokittelevat eri autovalmistajien samantasoiset autot samaan autoluokkaan, joten saat yleensä hyvin samantyyppisen auton kuin sinulle on vahvistettu.
  • Millainen polttoainekäytäntö teillä on?

    Yleisesti ottaen autovuokraamoilla on 4 erilaista sääntöä: Full/Full eli täysi/täysi tarkoittaa, että saat auton täyteen tankattuna ja sinun täytyy palauttaa se myös täydellä tankilla. Sinua veloitetaan puuttuvasta polttoaineesta. Full/Empty A eli täysi/tyhjä A tarkoittaa, että sinulla on mahdollisuus päättää paikan päällä, halautko ostaa täyden tankillisen polttoainetta auton noutohetkellä ja palauttaa auton tyhjällä tankilla vai haluatko sekä saada että palauttaa auton täydellä tankilla. Full/Empty B eli täysi/tyhjä B sen sijaan tarkoittaa, että sinulta veloitetaan ensimmäinen tankillinen polttoainetta ja sinä palautat auton tyhjällä tankilla. Half/Half eli puolikas/puolikas tarkoittaa, että auton tankissa on palauttaessa yhtä paljon polttoainetta kuin siinä oli noutohetkellä. Käyttämättä jäänyttä polttoainetta ei hyvitetä.
  • Mitä vapaavalintaisia lisävarusteita teiltä saa?

    Jos tarvitset vauvakaukalon, lastenistuimia, katto-tai suksitelineitä tai navigaattorin, pyydäthän meitä vahvistamaan ne jo auton varaushetkellä. Joudumme nimittäin vahvistamaan kaikki vapaavalintaiset lisävarusteet jokaiselta autovuokraamolta erikseen. Ne myös maksetaan aina vasta paikan päällä.
  • Miten vuokra-auto on vakuutettu?

    Kaikissa vuokra-autoissamme on aina liikennevakuutus, joka korvaa paikallisen lain määräämän minimisumman. Kaikissa autoissamme on aina CDW (Collision Damage Waiver) eli vauriovakuutus sekä LDW (Loss Damage Waiver) varkausvakuutus. Asiakkaalle jää yleensä kuitenkin omavastuu maksettavaksi, jos auto vaurioituu tai varastetaan.
  • Tarvitsenko lisävakuutuksia?

    Kun noudat auton lomakohteessasi, paikallinen autovuokraamo saattaa tarjota sinulle lisävakuutuksia kuten Super-CDW:n (jolla voit alentaa omavastuun määrää tai poistaa sen kokonaan), henkilövakuutuksia tai vastaavia vakuutuksia. Sinun täytyy päättää itse, haluatko ottaa näitä vapaaehtoisia lisävakuutuksia ja maksaa niistä.
  • Voitteko tuoda vuokra-autoni ja hakea sen pois?

    Kun varaat vuokra-autoa, voit pyytää meitä vahvistamaan, että auto toimitetaan haluamaasi osoitteeseen ja noudetaan sieltä lomasi loppuessa lisämaksua vastaan. Tämä palvelu on mahdollista vain hotellien osoitteisiin, ei yksityisiin osoitteisiin eikä leirintäalueille eikä vastaaviin.
  • Tarvitsenko kansainvälisen ajokortin (IDP)?

    Jos oma ajokorttisi ei ole roomalaisin aakkosin tai ajat EU:n ulkopuolella, suosittelemme voimakkaasti ottamaan myös kansainvälisen ajokortin mukaan oman ajokorttisi LISÄKSI. Tietyissä lomakohteissa tietyt autovuokraamot jopa vaativat kansainvälisen ajokortin nähtäväkseen auton noutohetkellä. Tarkastathan vuokraussääntömme jo auton varaushetkellä.
  • Saavatko ystäväni tai perheenjäseneni ajaa vuokra-autoa?

    Jokaisen lisäkuljettajan täytyy ilmoittautua kuljettajaksi vuokrasopimukseen. Lisäkuljettajien täytyy olla paikan päällä auton noutohetkellä ja esittää voimassa oleva ajokortti sekä passi tai muu kuvallinen henkilöllisyystodistus. Useimmat autovuokraamot veloittavat lisäkuljettajista päiväkohtaisen lisämaksun. Tarkastathan vuokraussäännöistämme jo auton varaushetkellä, sisältyykö lisäkuljettajan lisämaksu jo vuokraan.
  • Mikä on kuljettajan vähimmäisikä?

    Autovuokraamot vuokraavat ajoneuvojaan vain tietyn iän ylittäneille pää- ja lisäkuljettajille. Vähimmäisikä vaihtelee riippuen maasta, autovuokraamosta ja auton kokoluokasta. Autovuokraamot myös veloittavat yleensä nuoren kuljettajan lisämaksun tietyn ikäisiltä kuljettajilta.
  • Voinko ajaa muihin maihin eli ylittää maiden rajoja?

    Sinun täytyy pyytää lupaa jo auton varaushetkellä. Jotkut vuokraamot eivät salli rajanylityksiä vuokra-autoillaan, kun taas toiset sallivat sen lisämaksua vastaan. Joillakin vuokraamoilla rajanylitys on sallittu ilmaiseksi. Tämä riippuu matkakohteesat sekä ajoalueista ja maista, joissa aiot käydä.
  • Voinko palauttaa auton vaikka vuokraamo olisi suljettu?

    Varausosastomme asiakaspalvelijat ottavat selvää jo auton varaushetkellä, löytyykö vuokraamolta avainten palautuslaatikkoa. Jos avainten palautusmahdollisuus löytyy, sinun täytyy selvittää palautus tarkemmin auton noutohetkellä suoraan vuokraamon kanssa. Huomioithan kuitenkin, että olet vastuussa kaikista autoon tulleista vaurioista siihen asti, kunnes vuokraamo kirjaa sen virallisesti palautetuksi. Tämä pätee myös, vaikka olisit vienyt auton pysäköintipaikalle ja palauttanut avaimet palautuslaatikkoon.
  • Vuokraukseni meni pieleen ja haluan valittaa. Onko sillä väliä milloin ja miten valituksen tekee?

    Kyllä. Jos sinulla ilmenee ongelmia vuokrauksen aikana, sinulla on 90 päivää aikaa auton palautuspäivän jälkeen kirjoittaa reklamaatio. Reklamaatiot käsittelee asiakaspalvelumme, voit täyttää meidän asiakaspalvelulomakkeen tai lähettää meille sähköpostia osoitteeseen fics@autoeurope.de. Määräajan jälkeen emme enää käsittele reklamaatioita.

Erikois- ja urheiluautojen usein kysytyt kysymykset

  • Joudunko maksamaan varauksen muutoksista tai peruutuksesta?

    Kaikki erikoisautomme varaukset saa muuttaa tai peruuttaa vielä 3 vuorokautta ennen sovittua auton noutoa ilman lisämaksuja. Jos muutat tai peruutat varauksen sitä myöhemmin, sinulta saatetaan veloittaa pieni sakkomaksu sekä tuontimaksu, jos auto on tuotu sinulle sovittuun noutopaikkaan. Huomioithan, että sinun täytyy ilmoittaa kaikista muutoksista ja peruutuksista nimenomaan Auto Europelle eikä kumppanivuokraamoillemme.
  • Onko teillä maksuton puhelinnumero?

    Kyllä, voit soittaa meille ilmaiseksi numeroon: 0800- 552 096.
  • Miten maksan autonvaraukseni?

    Sinulta vaaditaan auton vuokraushetkellä 2 erilaista, kansainvälisesti tunnettua luottokorttia erikoisautojen korkean arvon vuoksi. Auto Europe hyväksyy maksuvälineinä American Express-, Mastercard- ja Visa-luottokortit.
  • Kuinka noudan auton?

    Sinut noudetaan nimikyltin kanssa henkilökohtaisesti lentokentältä, jos saavut lentokentälle tai muulle julkiselle paikalle. Ajoneuvot voidaan myös tuoda sinulle hotelliin tai muihin paikkoihin sekä hakea ne sieltä lomasi loppuessa.
  • Kuinka varaukseni vahvistetaan?

    Saat meiltä yksityiskohtaisen varausvahvistuksen eli voucherin. Jos varaat auton puhelimitse, voimme myös faksata sinulle varausvahvistuksen heti maksusuorituksesi jälkeen. Jos varaat netin kautta, lähetämme sinulle varausvahvistuksen heti maksusuorituksen jälkeen. Lähetämme sinulle joka tapauksessa vahvistuksen postitse seuraavana arkipäivänä.
  • Miten lyhyellä varoitusajalla voin varata auton?

    Tarvitsemme yleensä vähintään 24 tuntia aikaa erikoisautojen varauksiin.

Kuljetuspalvelun usein kysytyt kysymykset

  • Onko teillä maksuton puhelinumero?

    Näet tarkemmat ohjeet varausvahvistuksessa, joten voit ottaa meihin yhteyttä maksutta, jos tarvitset apua lähdön jälkeen.
  • Miten voin maksaa kuljetuspalveluista?

    Auto Europe hyväksyy maksuvälineinä American Express-, Mastercard- ja Visa-luottokortit.
  • Miten varaukseni vahvistetaan?

    Saat meiltä yksityiskohtaisen varausvahvistuksen eli voucherin. Jos varaat auton puhelimitse, voimme myös faksata sinulle varausvahvistuksen heti maksusuorituksesi jälkeen. Jos varaat netin kautta, lähetämme sinulle varausvahvistuksen heti maksusuorituksen jälkeen. Lähetämme sinulle joka tapauksessa vahvistuksen postitse seuraavana arkipäivänä.
  • Miten lyhyen varoitusajan tarvitsette kuljetuspalvelun järjestämiseen?

    Auto Europe takaa kuljetuspalvelun, jos varaat sen vähintään 24 tuntia aikaisemmin. Onnistumme kuitenkin järjestämään suurimman osan kuljetuspyynnöistä jopa 3 tunnin varoitusajalla. Palvelu täytyy maksaa kokonaan etukäteen ja vuokraamo säilyttää luottokorttitiedot mahdollisia lisämaksuja varten (esimerkiksi matkapuhelinkulut jne.)
  • Miten löydän kuljetuspalveluni kuljettajan?

    Jos saavut lentokentälle tai muihin keskeisiin liikennekohteisiin, sinut noudetaan nimikyltin kanssa.
  • Joudunko maksamaan peruutusmaksun, jos peruutan varaukseni?

    Voit vapaasti peruuttaa varauksesi niin kauan kuin autonkuljettaja ja ajoneuvo eivät ole ehtineet lähteä autotallista. Jos kuitenkin jätät saapumatta noutopaikalle, sinulta veloitetaan koko kuljetuspalvelun maksu täysimääräisenä.
  • Veloitetaanko varauksen muuttamisesta maksu?

    Kuljetuspalvelun muutoksista ei veloiteta mitään maksuja.

Autonkuljettajapalvelun usein kysytyt kysymykset

  • Noudetaanko minut henkilökohtaisesti autolle?

    Sinut haetaan käsikyltin kanssa lentokentiltä sekä muilta julkisilta paikoilta. Voimme myös noutaa sinut hotelliltasi tai muista paikoista.
  • Onko teillä ilmainen puhelinnumero?

    Näet tarkemmat ohjeet varausvahvistuksessa, joten voit ottaa meihin yhteyttä maksutta, jos tarvitset apua lähdön jälkeen.
  • Tarjoatteko räätälöityjä palveluja?

    Kyllä mutta sinun täytyy ilmoittaa siitä meille etukäteen, niin voimme valmistella matkareitin tai muita mahdollisia eritiystoiveita.
  • Miten maksan autonkuljettajapalvelun?

    Auto Europe hyväkyy seuraavat luottokortit maksuvälineinä: American Express, Mastercard ja Visa.
  • Kuinka varaukseni vahvistetaan?

    Saat meiltä yksityiskohtaisen varausvahvistuksen eli voucherin. Jos varaat auton puhelimitse, voimme myös faksata sinulle varausvahvistuksen heti maksusuorituksesi jälkeen. Jos varaat netin kautta, lähetämme sinulle varausvahvistuksen heti maksusuorituksen jälkeen. Lähetämme sinulle joka tapauksessa vahvistuksen postitse seuraavana arkipäivänä.
  • Miten lyhyen varoitusajan tarvitsette autonkuljettajan järjestämiseen?

    Auto Europe takaa kuljetuspalvelun, jos varaat sen vähintään 24 tuntia aikaisemmin. Onnistumme kuitenkin järjestämään suurimman osan autonkuljetuspyynnöistä jopa 3 tunnin varoitusajalla. Palvelu täytyy maksaa kokonaan etukäteen ja vuokraamo säilyttää luottokorttitiedot mahdollisia lisämaksuja varten (esimerkiksi matkapuhelinkulut jne.)
  • Joudunko maksamaan peruutusmaksun, jos peruutan varaukseni?

    Voit vapaasti peruuttaa varauksesi vähintään 24 tuntia ennen palvelun sovittua alkua (paikallista aikaa). Jos kuitenkin jätät saapumatta noutopaikalle, sinulta veloitetaan koko kuljetuspalvelun maksu täysimääräisenä.
  • Veloitetaanko varauksen muuttamisesta maksu?

    Kuljetuspalvelun muutoksista ei veloiteta mitään maksuja.

Usein kysytyt kysymykset asuntoauton vuokrauksesta

  • ENNEN VARAUSTA: HYVÄ TIETÄÄ

  • Miksi valita asuntoauto seuraavalle lomalle?

    Koe vapaus, seikkailua ja hupia kaikilla mukavuuksilla ja joustavuudella "hotellissa pyörillä"! Takaamme räätälöityä ja korkeatasoista apua laajalla valikoimalla asuntoautoja, jotka sopivat kaikkiin budjetteihin. Tarjoamme asuntoautojen vuokrausta yli kahdessakymmenessä maassa ympäri maailmaa, myös Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Australiassa. Tarjoamme jopa nelivetoisia asuntoautoja Etelä-Afrikassa, täydellinen safareille ja pääset lähemmäksi luontoa.
  • Sinulle on yleensä aina tarjolla lyömättömät hinnat: Mikä on salaisuus?

    Olemme erikoistuneet matkailuautojen vuokraukseen ja voi luottaa pitkäaikaiseen kumppanuuteen monien yrityksien kanssa ympäri maailmaa, joka varmistaa parhaat tarjoukset. Me saamme aina parhaimmat tarjoukset, jopa halvempia kuin vuokraajilla itsellään!
  • Miten saan parhaan vaihtoehdon?

    Mitä aikaisemmin varaat, sen parempi! Kasvavien pyyntömäärien takia suosittelemme, että suunnittelet lomaasi hyvissä ajoin ja hyödynnä ennakkovarausalennuksia, jotka ovat voimassa enintään joitakin kuukausia ennen noutoa ja varmista haluamasi matkailuauto. Otamme huomioon myös viimehetken varauksia, mutta saatavuus on silloin hyvin rajallinen ja hinnat ovat yleensä korkeampia. Älä unohda, että sesonkiaika vaihtelee kohteittain, esimerkiksi talviaika Euroopassa on sesonkiaika Australiassa!

    Klikkaa >tästä ja tilaa uutiskirjeja saat uusimmat erikoistarjoukset tai etsi meidät Facebookista.
  • Mitä minun tulee ottaa huomioon ennen varauksen tekoa?

    Ennen varauksen tekoa, muista:
    - Kuljettajan luottokortti on välttämätön auton noutoa varten. Varmista, että sinulla on tarpeeksi suuri luottokorttiraja, joka varataan vuokran ajaksi.
    - Voimassa oleva ajokortti (ei väliaikaiset) on esitettävä noudon yhteydessä. Tarkista alla lisätietoja.
    - Varmista, että olet huolellisesti lukenut meidän vuokraehdot.
  • TEE VARAUS

  • Miten voin vuokrata matkailuauton?

    Voit vuokrata matkailuauto nettisivujemme kautta: www.autoeurope.fi/go/asuntoauton-vuokraus/, valitsemalla sijainnin ja päivämäärän, haluamasi ajoneuvo(t), jotka haluat. Maksua ei peritä heti: heti kun saamme pyyntösi, tarkistamme matkailuauton saatavuuden yhteistyökumppaniltamme ja otamme sinuun yhteyttä, jotta voimme edetä varauksen teossa. Voit myös ottaa meihin yhteyttä seuraavaan sähköpostiosoitteeseen: >muccampers@autoeurope.de
  • Miten voin maksaa vuokran?

    Varauksen maksua varten hyväksymme yleisimmät luottokortit: Visa, MasterCard ja American Express. Varausta ei voi maksaa käteisellä, sekillä tai lahjakorteilla. Maksu voidaan suorittaa verkossa (lähetämme sinulle suoran linkin) tai puhelimitse. Jos teet varauksen verkossa, kortinhaltijan nimi on oltava sama, kuin varauksessa olevan kuljettajan nimi, muuten järjestelmä estää maksun suorittamista turvallisuussyistä. Myös ajoneuvon noutoa varten pääkuljettajan nimen on oltava sama, kuin luottokortissa.
  • Pitääkö minun maksaa koko vuokran hinta?

    Jos noutopäivä on alle 60 päivän päästä, vaadimme täyttä maksua. Muuten 20% kokonaissummasta on maksettava heti ja loput veloitetaan automaattisesti 60 päivää ennen noutoa.
  • Onko vuokrilla minimi vuokrausaikaa?

    Kyllä, se riippuu vuodenajasta. Minimi vuokra-aika vaihtelee yleensä 7-14 päivän välillä. Lyhyemmät jaksot ovat olla saatavilla aina pyydettäessä. Alle 4 päivän varauksia oteta huomioon.
  • Voinko muuttaa varausta?

    Kyllä, mutta teemme muutoksen vain, jos pyyntö tehdään yli 7 päivää ennen noutoa. Kaikki muutokset on hyväksytettävä autovuokraamolla ja hinta saatetaan muutta, mikäli hinta on muuttunut.
  • Voinko peruuttaa varauksen?

    Kyllä voi autovuokraamon vuokraehtojen mukaan. Sinulle ilmoitetaan peruutusmaksusta ja määräajasta ennen maksua. Peruutusmaksut on myös listattu varausvahvistuksessa.
  • KUJETTAJAT JA MATKUSTAJAT

  • Tarvitsenko erityistä ajokorttia asuntoautolla ajamista varten?

    Yleensä ei. Kaikkien kuljettajien on esitettävä voimassa oleva ajokortti ja henkilökortti tai passi. Vain Premium matkailuautoille (paino n. 3,5 tonnia) vaaditaan C/C1 - Luokka III ajokortti. Jos ajokortti ei ole englanniksi, kansainvälistä ajokorttia tai virallista käännöstä saatetaan vaatia. Väliaikaisia ajokortteja ei hyväksytä.
  • Onko kuljettajille ikärajoituksia?

    Euroopassa minimi-ikä kuljettajalle on yleensä 25 vuotta, mutta se riippuu vuokraamosta. Jotkut maat voivat sallia 21-vuotiaita kuljettajia. Tarkistamme sen sinulle ennen kuin jatkat varauksen tekoa. Ota huomioon, että 21-25-vuotiaille kuljettajille saattaa tulla nuoren kuljettajan lisämaksu.
  • Lasketako lapset vakiomatkustajiksi?

    Kyllä, lapset luetaan vakituisiksi matkustajiksi turvallisuussyistä, vaikka otat/vuokraat lastenistuimet. Lasten istiumet ja korokkeet on varattava ja maksettava etukäteen. Vuokraaja on vastuussa varata tarvittava istuin, mikäli sellainen on pakollinen kohdemaassa.
  • Entä lisäkuljettajat?

    Liskuljettajat voi kirjata ilmaiseksi suoraan vuokraamossa. Useimmat vuokraajat salliavat enintään kaksi ylimääräistä kuljettajia. Myös heillä on oltava voimassa oleva ajokortti ja henkilöllisyystodistus.
  • NOUTO JA PALAUTUS

  • Onko luottokortti tarpeen asuntoauton noutoa varten?

    Kyllä. Riippuen vuokraamon ehdoista, turvatakuu, joka vastaa tavallisesti vakuutuksen omavastuuta, varataan tai veloitetaan pääkuljettajan luottokortilta vuokran ajaksi.
  • Milloin voin noutaa matkailuauton?

    Vuokratoimistoilla on kiinteät aukioloajat, jotka on listattu varaukseen. Kohteissa, kuten esimerkiksi Australiassa tai Uudessa-Seelannissa, nouto voi olla mahdollista vain iltapäivällä ja palautus aamulla. Jotkut vuokraamot ovat kiinni juhlapyhinä ja lounastauoilla.
  • Kuinka kauan kestää noutaa matkailuauto paikan päällä?

    Varaa itsellesi noin tunti asuntoauton noudon selvitykselle. Vuokraamo antaa sinulle myös lyhyen selityksen matkailuauton käyttöehdoista. Huomaa, jos lennät Yhdysvaltoihin tai Kanadaan, et voi noutaa asuntoautoa samana päivänä kuin saapumispäiväsi. Sinun täytyy varata majoitus hotellista ensimmäiselle yölle, jotta pääset eroon aikaerorasituksesta. Tämä ei koske Australiassa ja Uudessa-Seelannissa.
  • Mitä jos en voi noutaa/palauttaa asuntoautoa aukioloaikojen aikana?

    Joskus autovuokraamomme poikkeuksellisesti sallivat "aukioloaikojen ulkopuolisen" noudon tai palautuksen, jos olet valmis maksamaan yhden tai kaksi ylimääräistä päivää, asiakkaan tarpeiden mukaan. Lisätietoja saat varauksen prosessin aikana.
  • Voinko palauttaa ajoneuvon ennen palautuspäivää?

    Kyllä, vuokraamon aukioloaikojen sisällä. Aikaisista palautuksista tai myöhäisistä noudoista ei saa hyvitystä. Viivästyksistä voidaan periä lisämaksu paikan päällä.
  • Sijaitsevatko toimistot lentokentällä/rautatieasemalla?

    Vuokraamojen toimistot yleensä sijaitsevat lentoaseman ulkopuolella tai kaupungin keskustassa. Sivuillamme etäisyys toimistolle on yleensä mainittu valitun tarjouksen kohdalla. Annamme täyden osoitteen varauksen yhteydessä.
  • Tarjoataanko asuntoautojen siirtoja?

    Kyllä, siirrot ovat saatavilla pyynnön perusteella ja voidaan sisällyttää hintaan tai maksaa lisäpalveluna riippuen vuokraamosta. Kokonsa tähden asuntoautoja ei voida toimittaa lentokentälle tai keskustaan ja matkustajat tuodaan kohteeseen. Siirron järjestämisen ja varauksen vahvistamiseksi tarvitsemme lentosi tiedot. Jos siirtoa ei ole saatavilla, tarkista muut vaihtoehdot, millä päästä toimistolle, kuten taksilla, joukkoliikenteellä, junalla jne.
  • Ovatko yhdensuuntaiset vuokrat sallittuja?

    Yhdensuuntaiset vuokrat tarvitsevat aina erillisen vahvistuksen pyynnöllä. Tarkistamme mielellämme sinulle mahdollisuudet meidän vuokraajilta. Ota huomioon, että yhdensuuntaisista vuokrista tulee aina yleensä ylimääräisiä maksuja, jotka maksetaan paikan päällä tai etukäteen.
  • Onko mahdollista jättää autoni vuokraamon parkkipaikalle vuokran ajaksi?

    On tarpeellista tarkistaa vuokraamolta, voivatko he järjestää sen sinulle ja mikäli he voivat, se saattaa olla lisämaksullista. Jos päätät pysäköidä autosi vuokraamolle, vuokraamo ei ota mitään vastuuta.
  • LISÄPALVELUT JA VARUSTEET

  • Millainen vaihteisto löytyy matkailuautoista?

    Ajoneuvon vaihteisto on aina mainittu ajoneuvon kuvauksessa. Euroopassa useimmat matkailuautot ovat käsivaihteistolla. Yhdysvalloissa ja Kanadassa kaikki matkailuautot ovat automaattivaihteistolla.
  • Mitä on asuntoauton sisällä?

    Lukuun ottamatta muutamia matkailuautomalleja, useimmista ajoneuvoista normaalisti löytyy wc ja suihku, keittiö, jääkaappi, lämmitin, kaapelit ja liittimet, ladattavat vesisäiliöt ja akut.
  • Miten voin pyytää lisävarusteita/palveluita?

    Muita laitteita ja palveluta voit valita nettivarauksen yhteydessä. Keittiöpakki, pyyhesetti, petivaatteet, navigaattori, retkeilypöytä ja -tuolit, lastenistuimet, lisäkilometripaketti, talvirenkaat, omavastuun vähentämisvaihtoehdot, siirrot, yksisuuntaisen vuokran maksut jne voidaan sisällyttää hintaan tai ovat saatavilla lisämaksun maksaessa. Ota meihin yhteyttä ja me mielellämme autamme sinua varauksessa: muccampers@autoeurope.de
  • Onko mahdollista pienentää omavastuuta?

    Joskus sinun on mahdollista valita erikoispaketteja ja vaihtoehtoja, jotka vähentävät vakuutuksen omavastuuta ja vastuuta ajoneuvosta. Niitä voidaan maksaa etukäteen tai noudon yhteydessä.
  • Onko lemmikint sallittu asuntoautoon?

    Se riippuu aina vuokraamon päätöksestä ja eläimen koosta. Ajoneuvo tulee palauttaa yhtä puhtaana kuin se oli noudettu. Vuokraaja saattaa vaatia siivousmaksua. Ota huomioon, että eläimen turvallisuus on täysin sinun vastuullasi.
  • Voinko käyttää asuntoautoa talvella?

    Kyllä. Riippuen vuokraamosta ja määränpäästä, talvirenkaat voidaan ja sisällyttää hintaan tai varata etukäteen lisämaksua vastaan. Löydät kaikki tiedot varauksen tarjouksesta.
  • Onko asuntoauto varustettu pyörätelineellä?

    Se riippuu asuntoauton mallista. Telineet voivat sisältyä hintaan tai ne ovat saatavilla pyynnöstä. Kerro meille, jos tarvitset yhden ja otamme sinulle selvää saatavuudesta.
  • TURVALLISTA MATKAA

  • Onko tiepalvelut saatavilla?

    Kyllä, kaikki vuokraamot tarjoavat tiepalveluja. Sinulle kerrotaan lisää rajoituksista ja yksityiskohdista noudon aikana. Muista, että asuntoautoilla voi ajaa vain turvallisilla teillä.
  • Voinko matkustaa ulkomaille?

    Se riippuu vuokraamosta ja määränpäästä. Esimerkiksi matkustaminen Itä-Eurooppaan, Kanadaan, Etelä-Kaliforniaan ja Meksikoon on rajoitettu eikä välttämättä sallittu. Ilmoita meille minne haluat matkustaa ennen kuin jatkat varauksen tekoa ja tarkistamme sen sinulle. Kielletty kauttakulku ei kuulu vakuutusturvan piiriin.
  • Pitääkö minun maksaa tiemaksuja?

    Kyllä, sinun on maksettava kaikki maksut, jotka liittyvät tiemaksuihin ja mahdolliset sakot. Suosittelemme, että suunnittelet matkareittisi ennen liikkeelle lähtemistä.
  • Missä voin leiriytyä asuntoautolla?

    Turvallista oleskelua varten sinun kannattaa valita leirintäalueita ja varustettuja alueilta. Jos haluat säästää rahaa, sinun pitäisi tehdä lista vapaista paikoista matkareittisi varrella, jonne voi pysäköidä yön yli, kuten suurilla kauppa-aluilla, kouluilla ja kirkoilla. Muista myös, että paikallisissa laeissa on usein tarkat säännöt ilmaisesta pysäköinnistä kadun varrella.
  • Siivous

    Saat asuntoauton puhtaana ja siistinä sekä sisältä että ulkoa. Se on palautettava samassa kunnossa, muuten sovelletaan ylimääräisiä siivousmaksuja. Ulkoinen puhdistus yleensä sisältyy hintaan.
  • : Ota huomioon, että yllä olevat vastaukset antavat sinulle vain yleistä tietoa ja ne voidaan päivittää milloin tahansa. Lisätietoja varten tutustu vuokraehtoihin tai ota meihin yhteyttä: muccampers@autoeurope.de
Valitse asuinmaasi
close